وب سایت رسمی داود امینی
وب سایت رسمی داود امینی

وب سایت رسمی داود امینی

مجموعه کتاب های داود امینی


در بهار سال 1376ش، بر آن شدم تا، بدون آشنایی قبلی، برای مصاحبه به سراغ آقای محمدمهدی عبدخدایی، که یکی از همرزمان نواب صفوی و فدائیان اسلام بوده و در کوران مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی دوران پهلوی مدت هشت سال از عمر خود را در زندانهای ترسناک آن رژیم سپری کرده، بروم تا بیشتر با روشها و تاکتیکهای مبارزاتی آنان آشنا گردم. از این روی، پس از اولین دیدار و آشنایی با ایشان، موضوع مصاحبه را با وی در میان گذاشتم و ایشان نیز، در حالی که شصت و دومین بهار عمرش را سپری می کرد، با گشاده‌رویی تمام درخواست مرا پذیرفت و صبح روزهای دوشنبه را برای این مصاحبه در محل دفتر کارش، تعیین نمود.از آن پس، روزهای دوشنبه هر هفته به دفتر کار ایشان مراجعه می‌کردم. عبد خدایی، با وجود مشغله های زیاد و در حالی که هنوز با عنوان فدائیان اسلام فعالیت می‌کرد و هفته‌نامه‌ی منشور برادری را منتشر می‌ساخت و دفتر کارش نیز مملوّ از نشریات منشور برادری بود و پیوسته افراد و گروههای مختلفی برای مصاحبه و امور دیگر به ایشان مراجعه می‌کردند و انتخابات دوم خرداد 1376ش هم موقعیت سیاسی جدیدی به وجود آورده بود، تا پایان کار، بدون کمترین ناراحتی و خستگی، به این مصاحبه ها مبادرت ورزید و حاصل آن نوزده جلسه گفت‌و‌گویی است که در این مجموعه به پژوهشگران تاریخ کشورمان تقدیم می شود.

بقیه در ادامه مطلب.

 

ادامه مطلب ...

مصاحبه داود امینی با دوستان و همرزمان زنده یاد جانباز پاسدار محسن فرهادخانی

مصاحبه با رزمندگان و دوستان سرادر جانبار، محسن فرهادخانی 

گفتگویی با آقای خالصی، دوست و همرزم محسن فرهادخانی

بسم الله الرحمن الرحیم

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (احزاب، آیه 23)

    خدمت شما عرض کنم که من چی بگم که حق محسن را ادا کنم. محسن کی بود و چطور زندگی کرد و چطور رفت. ما از دوران کودکی با محسن بودیم. با هم بزرگ شدیم. زمانی که جنگ تحمیلی را صدام شروع کرد، با وجود سن کم، با عشقی که به جبهه و جنگ داشت ، و عشقی که به امام داشت، چنان زبانزد بچه ها بود که همه دوستان مجذوب او شدند و دوست داشتند با ایشان به جبهه بروند.

    محسن در عملیات های والفجر مقدماتی، والفجر 1، والفجر 4، کربلای 4، کربلای 8، کربلای یک، آزاد سازی مهران و بالاخره در عملیات مرصاد، توان جسمی و معنوی خود را نشان داد. او، در دفاع مقدس چنان جذبه ای از خود نشان داد که همه ما را شیفته خودش کرد. محسن، همه ما را یک به یک نظاره می کند. تمام اهالی این محل که محسن را می شناسند، همیشه از او خوبی دیده اند و ذره ای ناراحتی ندیده اند. محسن ما رفت. ما، آرزو می کنیم راه ایشان همان راه امام و شهدا بود همواره ادامه داشته باشد.

 

ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

سروده ای از داود امینی در وصف زنده یاد سردار پاسدار جانباز محسن فرهادخانی

 سروده ای از داود امینی، در سوگ سردار جانباز، محسن فرهادخانی 

بر براق عشق 

محسن آن مرد خداتی به شهیدان پیوست                 سالک پاک الهی به امیران پیوست

او که با خاطره خوب شهیدان می زیست                ترک جان کرد و به سالار شهیدان پیوست

همره قافله عشق به « دشت عباس»                      فارغ از بند خلایق به کریمان پیوست

فاتح «فتح المبین» و «رمضان» و «سومار»           پرگشود، عزم خدا کرد، به یاران پیوست

مرد پیکار دلیرانه «والفجر چهار»                       عاقبت، با دل خونیار به چمران پیوست

شیر غران محرم، عاشق روح خدا                       حامی ناب ولایت، به امامان پیوست

عاشق دیدار منجی در رکاب رهبری                     بر براق عشق بنشست و به سلمان پیوست