وب سایت رسمی داود امینی
وب سایت رسمی داود امینی

وب سایت رسمی داود امینی

مصاحبه داود امینی با خبرگزاری کتاب، در موضوع فداییان اسلام

مصاحبه داود امینی با خبرگزاری کتاب 

این مصاحبه در موضوع فداییان اسلام و در سالگرد فداییان اسلام، از سوی خبرنگار خبرگزاری کتاب در 24 دی 93 صورت گرفت و به بررسی عملکرد فداییان اسلام و پاسخ به شبهات موجود پرداخته شد و به مسئله پیشگامی آنان در جهاد و شهادت و تسریع در حرکت انقلاب اسلامی و برپایی حکومت اسلامی اشاره گردید.

نمایشگاه عکس و اسناد فداییان اسلام

نمایشگاه عکس و اسناد فداییان اسلام  

در سالگرد شهادت نواب صفوی و دوستانش و با همت داودامینی در مسجد الزهرا(س) خانی آباد نو

نمایشگاه عکس و اسناد فداییان اسلام  به مدت یک هفته

برپا گشت. در کنار این نمایش‌گاه جلسه نقد و بررسی کتاب منتشر شده داود امینی نیز، در چهارم بهمن 93 همراه با سخنرانی با موضوع «پیشگامان جهاد و شهادت» صورت گرفت.

همایش فداییان اسلام در قم

همایش فداییان اسلام  

همایش بزرگداشت فداییان اسلام در قم برگزار شد. این همایش در سالگرد شهادت فداییان اسلام در سالن همایش‌های شهرداری قم در مجاورت مقبره نواب صفوی و دوستانش بر پا گردید. نگارنده که در این همایش حضور داشت با همسر و دختر نواب صفوی دیدار و گفت‌و گو داشت.

سخنرانی داود امینی- موضوع پیشگامان جهاد و شهادت

در سخنرانی داود امینی با «موضوع پیشگامان جهاد و شهادت» به بررسی انحرافات در تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته شد. این سخنرانی در مسجد الزهرا(س) خانی آباد نو در چهارم بهمن 93 صورت گرفت و ضمن بررسی کتاب تألیفی سخنران با موضوع اعدام انقلابی رزم‌آرا، به بیان انحرافات تاریخی در بیان حرکت فداییان اسلام با بررسی انحرافات در اسلام پس از رحلت پیامبر اسلام پرداخته شد.

کتاب اعدام انقلابی رزم آرا به روایت اسناد تالیف داود امینی منتشر شد

کتاب اعدام انقلابی رزم آرا به روایت اسناد تالیف داود امینی  

این کتاب در برگیرنده اسناد بازجویی نواب صفوی- فداییان اسلام- آیت الله کاشانی و اعضای جبهه ملی می باشد که به صورت مستند و مستدل  به بسیاری از شبهات تاریخی پاسخ گفته و تحریفات تاریخی در این موضوع را روشن ساخته است. این کتاب در در سال ۹۳ از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

جلسة نقد کتاب«اعدام انقلابی رزم‌آرا، به روایت اسناد» نوشته داود امینی

   کتاب «اعدام انقلابی رزم‌آرا، به روایت اسناد» را آقای داود امینی از همکاران خوب و با سابقة کاری بیش از بیست و پنج سال در آرشیو ملی ایران، تألیف و تدوین کرده‌اند. این کتاب را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با  576 برگ،در سال 1393 منتشر کرده است.

   در روز سه‌شنبه، مورخ 4/9/1393 جلسه‌ای برای معرفی و نقد و بررسی این کتاب، به همت اداره‌کل اطلاع‌رسانی و ارتباطات، و با حضور مؤلف آن برگزار شد.

   قابل ذکر است که از این مؤلف، تاکنون سه اثر دیگر در این زمینه، با نا‌م‌های «جمعیت فدائیان اسلام و نقش آن در تحولات سیاسی- اجتماعی ایران»، «اندیشه و عمل‌کرد فدائیان اسلام» و  «تکاپوهای آرمان‌گرایانة اسلامی؛ فدائیان اسلام از زبان محمدمهدی عبد‌خدایی» انتشار یافته است.

   کتاب اعدام انقلابی رزم‌آرا، با روی‌کرد پاسخ‌گویی به شبهات انتشار یافته در کتاب «اسرار قتل رزم‌آرا» که توسط محمد ترکمان گردآوری شده، نشر یافته است. به اعتقاد آقای امینی، کتاب اسرار قتل رزم‌آرا، به‌گونه‌ای یک‌سویه و با خوانش گزینشی اسناد، به تحریف تاریخ واقعی پرداخته و امینی، بر‌اساس اسناد و مدارک مستند و مستدل، به‌منظور پاسخ‌گویی به شبهات تاریخی مربوط به این واقعه، این کتاب ‌را به نگارش درآورده است.

   مجموعه تألیفات آقای امینی نخستین مجموعه‌ای‌ است که با بهره‌گیری از اسناد و مدارک تاریخی، به‌طور گسترده و مستدل، به بحث پیرامون جمعیت فدائیان اسلام و فعالیت‌های آن‌ها پرداخته است.

   در این جلسه، مؤلف ضمن معرفی مختصری از فعالیت‌های خود در این حوزه، به‌گونه‌ای مجمل به مباحثی چون: علل واقعه قتل رزم‌آرا در شرایط آن زمان، بهره‌برداری نیروهای مذهبی و ملی درجهت پیروزی نهضت ملی نفت ایران، نقش هریک از نیروهای نهضت ملی همچون آیت‌الله کاشانی، جبهه ملی و فداییان اسلام در این واقعه، اثبات انحام عملیات به‌دست خلیل طهماسبی از اعضای فداییان اسلام، علل تلاش برخی اشخاص و گروه‌ها برای تحریف حقایق و نسبت دادن این عمل به نظامیان رژیم پهلوی و دست داشتن دربار در این ماجرا و رد مستند این ادعاها، رد نظریات و انتخاب گزینشی اسناد ازسوی ترکمان در کتاب اسرار قتل رزم‌‌آرا، موضع علما و آیت‌الله بروجردی در قبال فدائیان اسلام، ، حمایت آیت‌الله بروجردی از آیت‌الله کاشانی و جلوگیری از اعدام ایشان، سادگی و صداقت شهید نواب صفوی، تلاش برخی اشخاص و گرو‌ه‌ها برای ترسیم چهره‌ای خشونت طلب از فداییان اسلام و مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری علیه سیاست‌های انگلیس مبتنی بر اعتقادات راسخ دینی، ازسوی شهید نواب‌ صفوی و جمعیت فدائیان اسلام و ... پرداخت.

   در انتهای جلسه نیز آقای امینی به پرسش‌های حضار در‌خصوص مطالب کتاب و فعالیت‌های جمعیت فدائیان اسلام، پاسخ دادند.

این جلسه از ساعت 10 صبح در سالن نشستهای آرشیو ملی ایران آغاز و در ساعت 12 به‌کار خود پایان داد.  

(گزارش اداره کل فراهم آوری و اطلاع رسانی سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران)