وب سایت رسمی داود امینی
وب سایت رسمی داود امینی

وب سایت رسمی داود امینی

نشر کتاب دین ستیزی کسروی از سوی داود امینی در کنگره فداییان اسلام

 

اسناد تدافعی بودن اقدامات شهید نواب صفوی منتشر خواهد شد

8 آبان 1396 - 13:33http://fa.abna.cc/6Q5r

·         کد خبر727721

·         منبعاختصاصی ابنا

خلاصه

نخستین جلسۀ سیاستگذاری کنگرۀ شهید نواب صفوی در حالی به کار خود پایان داد که قرار شد این کنگره به ارائۀ اسناد و مقالاتی دربارۀ تدافعی بودن اقدامات شهید نواب و یارانش در مقابل اقدامات خبیثانۀ استعمار بپردازد.

http://fa.abna24.com/cache/image/2017/10/30/97d3c9fb7b028517269acc5f7ab2dce7.jpg

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نخستین جلسۀ «سیاست‌گذاری اولین کنگرۀ علمی، فرهنگی، سیاسی و اسلامی شهید نواب صفوی و یارانش» عصر دیروز به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جمعیت فدائیان اسلام و آستان قدس رضوی، با حضور منوچهر متکی، جواد منصوری، محمدمهدی عبدخدایی، فاطمه نواب صفوی، سید مهدی طالقانی و حجج‌الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی و محمدجواد حجتی کرمانی با دستور جلسۀ «تعیین موضوعات کنگره و جمع‌آوری اسناد» در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

ابتدا کسروی علیه شهید نواب اسلحه کشیده بود

غلامرضا عزیزی با اشاره به دو جلد کتاب داوود امینی دربارۀ شهید نواب صفوی، در مورد چگونگی کشته شدن احمد کسروی گفت: پروندۀ بازجویی کسروی آمادۀ چاپ است. برخی می‌گویند شهید نواب، کسروی را ترور کرده اما اسناد نشان می‌دهد که ابتدا کسروی اسلحه کشیده است.

وی دربارۀ کتاب‌شناسی شهید نواب اظهار کرد: جای کتاب‌شناسی شهید نواب خالی است. سه دوره نمایشگاه در این مورد کار کردیم و آمادگی داریم اسناد تازه‌یاب و نمایش داده نشده را برای مشارکت در کنگره ارائه بدهیم.

کسروی گروه ضربت داشت/ فدائیان اسلام دفاع می‌کردند

موسی فقیه حقانی دربارۀ لزوم پاسخ‌دهی به انتقادات علیه شهید نواب صفوی گفت: در کنگره باید همۀ انتقادات به فدائیان اسلام مطرح شده و پاسخ داده شود، آقای عبدخدایی هم گفته بودند می‌توانند پاسخ بدهند. چون رویکرد به شهید نواب صفوی در داخل خوب است اما نگاه به شهید نواب در خارج از کشور نگاه بدی است به طوری که سازمان مجاهدین، بهائیان و سلطنت‌طلبان انتقاداتی وارد می‌کنند و ساعت‌ها برنامۀ تلویزیونی در این‌باره دارند و فدائیان را به عنوان گروهی تروریستی معرفی می‌کنند.

وی افزود: کسروی خودش گروه ضربت داشت و آدم‌ها را حذف می‌کرد که علاوه بر انحرافات عقیدتی‌اش باید این مورد مطرح شود. ضمن اینکه کار فدائیان اسلام، ترور نبوده که برخی مطرح می‌کنند بلکه بحث دفاع بوده است، لذا این مورد هم باید روشن شود.

استاد تاریخ ادامه داد: معمای شاه اصلاً به کسروی نپرداخته اما در جریان نمایشش پیامک‌های زیادی برایم آمد که جنایت فدائیان اسلام سرپوش گذاشته شده است! آن‌قدر افکار پلید را پخش کرده‌اند که کسی به من می‌گفت کسروی از امام‌حسین (ع) بالاتر است چون امام‌حسین(ع) را یکبار شهید کردند اما کسروی را دوبار ترور کردند!!!

وی افزود: نقش فدائیان اسلام در نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز باید پررنگ شود تا موج تبلیغاتی علیه فدائیان اسلام خنثی شود.

مهندس سحابی و آیت‌الله طالقانی از شهید نواب به نیکی یاد کرده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی دربارۀ جایگاه کسروی و شهید نواب در نظر فرهیختگان گفت: ملک الشعرای بهار شعری دارد که کسروی را انسانی پست خطاب می‌کند. از آن‌طرف مهندس سحابی از شهید نواب به نیکی یاد می‌کند که این مطلب را در کتاب آموزگاران نواب آورده‌ام، همچنین استقبال آیت‌الله طالقانی از شهید نواب در این‌باره می‌تواند داخلی‌ها را روشن کند.

وی افزود: وزیر اوقاف مصر به نام حسن الباقوری بازداشت شد چون سه روز از شهید نواب پذیرایی کرده بود. عکس گوشزد شهید نواب به حسین طلال، پادشاه اردن نیز خوبست بازیابی شود.

امام جمعه اسبق کرمان ادامه داد: ما کسی را نداریم که به اندازۀ آقای خسروشاهی دسترسی به اسناد داشته باشد، همچنین رابطه‌ای که ایشان می‌توانند داشته باشند خیلی خوب است لذا ما باید از ایشان برای کنگره استفاده کنیم.

قرضاوی از شهید نواب خط می‌گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جمال میرآقایی دربارۀ نظر قرضاوی نسبت به شهید نواب صفوی گفت: رئیس اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان، یوسف قرضاوی، گفته بود مرحوم نواب وقتی قاهره آمد برای دانشجویان سخنرانی کرد و من قبل از او سخنران نماینده دانشجویان بودم و به ایشان خیرمقدم گفتم، همچنین برخی فعالیت‌های سازمانی را به تشویق ایشان انجام دادیم.

ماجرای کشیدن گوش یاسر عرفات توسط شهید نواب/ ماجرای محبت شهید نواب به یک سگ

حجت‌الاسلام سید محمدباقر فاضل رضوی دربارۀ درسی که شهید نواب صفوی به یاسر عرفات داده است یادآور شد: یاسر عرفات برای تحصیل نزد شهید نواب می‌آمد که شهید نواب وقتی متوجه شدند او فلسطینی است گوشش را گرفتند و گفتند که کشورت اسیر است آن‌وقت آمدی اینجا؟ یاسر عرفات بعداً با تعریف این ماجرا می‌گفت این واقعه برایش بزرگترین درس بود.

وی افزود: با توجه به اینکه هجمه‌هایی از خارج از کشور علیه شهید نواب دربارۀ ترور کسروی پخش می‌شود باید پاسخ لازم داده شود. جالب است می‌خواهند شهید نواب را خشونت‌طلب معرفی کنند در صورتی که ایشان وقتی سگی که توسط شهربانی مسموم شده بود و خود را به درب می‌کوبید را دیدند شیر تهیه کردند و به آن سگ با چنان محبتی شیر دادند که سم از بدنش خارج شد.

خسروشاهی بیش از همه دربارۀ شهید نواب کار کرده است

محمدمهدی عبدخدایی دربارۀ برخی آثار تهیه شده دربارۀ شهید نواب صفوی گفت: بیش از همه آقای خسروشاهی دربارۀ شهید نواب کار کرده است. آقای ادیب هم کتابی با عنوان «کرگدن‌های تاریخ معاصر ایران» نوشته که منتشر نشده است.

تلویزیون هم برنامه‌ای به نام «آقای نخست‌وزیر» پخش کرد که من، ابراهیم یزدی، ناصر همایون و... حضور داستند که اکثر آقایان حرف‌های مرا دربارۀ ملی شدن صنعت نفت تأیید کردند.

وی افزود: الان نظر برخی آقایان این است که این تاریخ بسته شود، اما برخی دارند از کسروی بت می‌سازند.

عضو فدائیان اسلام دربارۀ تأیید اجرای حکم کسروی توسط آیت‌الله طالقانی یادآور شد: اسفند 1357، آیت‌الله طالقانی در سخنانی گفت که فدائیان اسلام یک اقدام انقلابی کردند و اقدام دومشان برای نفت بود. خوبست سخنان آیت‌الله طالقانی به خوبی منتقل شود چون همه قبولش دارند.

پروندۀ کسروی بسته شود

محمدطه عبدخدایی دربارۀ پروندۀ کسروی گفت: باید پروندۀ کسروی بسته شود و مشخص شود که چه بوده قضیه قبل از اینکه بقیۀ بزرگانی که در جریان هستند نیز از دنیا بروند.

تبیین خباثت استعمار، خود بیانگر جایگاه شهید نواب است

دکتر منوچهر متکی دربارۀ سرفصل‌های کنگرۀ شهید نواب صفوی گفت: دیدگاه‌ها و نظرات شهید نواب یا مواردی که به نقل از او می‌گویند یک سرفصل روشن و قابل توجهی در حوزۀ سیاست خارجی و استعمار دارد.

وی افزود: هر چقدر خباثت استعمار را برای ملت ایران مشخص کنیم جایگاه شهید نواب مشخص میشود. همچنین ما می‌توانیم در مصر نیز هم‌دوره‌ها و روزنامه‌های آن زمانش را پیدا کنیم.

دانشگاه انقلاب اسلامی آمادگی تهیۀ مقاله برای کنگره را دارد

حجت‌الاسلام قاسم احمدی گفت: دانشگاه انقلاب اسلامی می‌تواند در تهیۀ مقالات حتی به زبان انگلیسی برای کنگرۀ شهید نواب اقدام کند.

وی افزود: ما هزار دانشجو به زبان خارجی داریم که انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی را به آنان درس می‌دهیم و بر همین مبنا امکان ارائۀ مقاله به انگلیسی را داریم.

کسروی در حدی نیست که محور بحث باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی در پیشنهادی دربارۀ عنوان بین‌المللی کنگرۀ شهید نواب صفوی گفت: درست نیست اسم این کنگره را بین‌المللی بگذاریم چون نمی‌توانیم از کشورهای دیگر، مهمانانی را دعوت کنیم. همۀ آنان الان مرحوم شده‌اند زیرا بیش از 60 سال است که نواب شهید شده است.

وی همچنین در پیشنهادی دربارۀ محورهای بحث کنگرۀ شهید نواب صفوی اظهار کرد: کسروی را محور بحث قرار ندهید، کسروی یکی از عوامل استعمار بوده است و در حدی نیست که محور بحث قرار بگیرد. باید دلایل ترورش مشخص شود که امام(ره) نیز فتوایی در این‌باره داشتند.

...............

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.