وب سایت رسمی داود امینی
وب سایت رسمی داود امینی

وب سایت رسمی داود امینی

تفکر بسیجی، در بیان اندیشه - داود امینی

تفکر بسیجی، در بیان اندیشه

داود امینی



     اگر بخواهیم تعریف جامعی از بسیج داشته باشیم، بهترین تعریف را در وصف بسیج، موسس آن یعنی

 

حضرت امام خمینی (ره ) کرده اند. ایشان، در وصف بسیج می گویند :

 

     ‍"بسیج، مدرسه و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت

 

و رشادت سر داده اند".


بقیه در ادامه مطلب.

 

 

      تفکر بسیجی، بر گرفته از آموزه های مکتب اوست. مکتب بسیجی، اسلام ناب محمدی (ص) است  که

 

بسیج، با عمق جان آن را در تحت لوای ولایت حضرت امام خمینی (ره ) پذیرفته است وهمچنان

 

در تحت ولایت ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، از اعتقادات خود دفاع می کند.

 

از منظر مقام معظم رهبری، توکل، اعتماد و ارتباط با خدا، مهمترین عامل شکل گیری، پایداری وماندگاری

 

بسیج بود و همین تفکر اعتقادی اوست که به تداوم آرمانهای بسیج می انجامد. با توجه به اینکه هم اکنون نحوه

 

نفوذ دشمن و تهاجم آن از سخت افزاری به نرم افزاری گرایش یافته و از میدان جنگ و مبارزه رو در رو،

 

به صحنه مبارزات فرهنگی و اجتماعی کشیده شده است؛ پس امروز تفکر بسیجی در بیان اندیشه و فکر

 

و دینداری و ولایت پذیری خلاصه می شود.رسالت بسیج، یک رسالت صرفا ملی نیست؛ بلکه  بسیج با

 

اهداف بلند در پاسداری از انقلاب اسلامی و با تفکرو اندیشه بسیجی اش، می تواند  به عنوان الگو وسرمشق

 

برای ملل آزاده و مسلمان بشمار آید. در واقع کار آمدی  بسیج در حال حاضر، ناشی از کارآمدی تفکر

 

دینی اوست و چنین پایبندی به اصول دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی است که  می تواند به حفظ ارزشهای

 

انقلاب و پاسداری از خون شهدا بینجامد و فرهنگ بسیجی تشیع، فرهنگ غالب در جهان امروز باشد .

 

    یکی از مهمترین مشخصه های تفکر بسیجی، اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت پذیری از رهبری  نظام است.

 

بسیجی، با تفکر دینی خود، تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولی فقیه

 

می داند؛ زیرا از معمار انقلاب و موسس بسیج آموخته است که تنها با حضور ولایت فقیه آسیبی به این کشور

 

نخواهد رسید .

 

       از دیگر ویژگیهای بسیج، ایمان به خدا و اعتقاد قلبی و باور درونی به خالق یکتاست. ایمان به خدا،

 

رابطه مستحکم نیروهای بسیجی با حق تعالی است. یک نیروی بسیجی، تنها رضایت حق تعالی را مبنای

 

حرکت و فعالیت خود قرار می دهد. شهادت طلبی و شوق وصال یار، از بزرگترین آرزوهای یک بسیجی است

 

و نشات گرفته از همان تفکر بسیجی و عشق به جانبازی در راه دین خداست . با چنین ویژگی ها ئی است که

بسیجیان سالروز تاسیس بسیج را جشن می گیرند و تبریک صمیمانه یک ملت را می پذیرند.

 

 

ادامه مطلب ...

پیام اربعین، حفظ عزاداری سالار شهیدان - داود امینی

پیام اربعین، حفظ عزاداری سالار شهیدان

 

داود امینی

 

   در دنیایی که با القای فکر و مبارزه با اندیشه دینی و ترویج  فرهنگ بیگانه، استعمارگران می کوشند  قیام ملت مسلمان ایران را خاموش سازند وسرمایه داران جهانخوار، با امکانات وسیع وگسترده خویش و با برنامه ریزی و تدبیر در خدمت آنان هستند،کارها بدون برنامه ریزی وآینده نگری چندان اثر بخش و مؤثر نخواهد بود. در این شرایط، الهام از حادثة عاشورا در امر حکومت داری و سوق دادن جامعه اسلامی به سوی کمال و سعادت، بسیار ضروری و این درسی است که رهبر بزرگ انقلاب اسلامی، بخوبی در رهبری نهضت مردم مسلمان ایران از، 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی ، به کاربست و نتیجة شیرین آن نیز به کام ملت مسلمان ایران- که بیش از نیم قرن در مقابل مذهب زدایی رژیم پهلوی مقاومت  و تکیه های حسینی را بر فراز داشت-  سرازیرگشت.


بقیه در ادامه مطلب.

 

 

    از آنجاکه محدودیتهای سنتی و مذهبی و نیز گروههای مذهبی با اعتقادات راسخ دینی، در جوامع مختلف می توانند سدی در مقابل حکومتهای استبدادی باشند؛ از اینروی رژیم های مستبد تلاش می نمایند تا این عامل مهم مذهبی را از برابر خود بردارند. هیئت های مذهبی ومجالس سوگواری سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) نیز، ازجمله مواردی بودکه زمینه های مخالفتهای مردمی را با عملکرد دولتها و رژیم های وابسته  فراهم می ساخت. به همین دلیل ، حکومت رضاشاه درصدد محدود کردن این سنتها و پایبندی های به مذهب ، ازجمله عزاداری محرم و صفرکه با قدرت سلطانی و  مطلق رضاشاه تعارض داشت، برآمد و در دوره پهلوی دوم نیز همین رویه ادامه یافت.

   با رهبری حضرت آیت الله خمینی(ره)، محافل و مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع)، به راه صحیح  و مسیر اصلیش بازگشت و جلوۀ انقلابی به خودگرفت. حرکت، خروش و شور انقلاب حسینی، در توده های ستمدیده ایران پدیدار گردید و اکثریت سخنرانان مذهبی و علما درشهرها  و روستاها، در منابر به روشنگری و افشاگری پرداختند و سخن از اعمال خیانت بار رژیم شاه و نقشه های استعماری و درازمدت او علیه اسلام و ایران راندند و خطرات روزافزون صهیونیسم را بازگو ساختند؛ با بررسی جنایات پادشاهان گذشته و فرعونها، ماهیت شاه را نیز آنگونه نشان دادند و هدف و انگیزه  حضرت امام حسین (ع) از نهضت و قیام عاشورا را  بیان کردند و حقایقی از مکتب تشیع و رسالتی را که درطول تاریخ برعهدۀ پیروان آل محمد(ص) است، برای مردم تشریح کردند.

   هیئتهای عزاداری به نوبۀ خود درنوحه ها واشعارشان به مسایل سیاسی روز پرداخته، مصیبتهایی را که برحوزۀ قم و روحانیون واردآمده بود، مطرح ساختند. برای اولین باربود که در دسته های عزاداری، علیه اسرائیل شعار داده می شد.از اینروی، حضرت آیت الله خمینی (ره)، پیروزی نهضت اسلامی را نتیجۀ  تأسی به نهضت امام حسین(ع) دانسته و همواره راه موفقیت انقلاب وکشور را توجه به  عاشورا و روضۀ اباعبدالله(ع)  خوانده و راه سعادت وکمال ما را روشن ساخته است. ایشان، در اهمیت  روضه و عزاداری گفته است:

   " حالا یک دسته ای آمده اند، می گویندکه نه، دیگر روضه نخوانید. نمی فهمند اینها که  روضه یعنی چه؟ اینها ماهیت این عزاداری را نمی دانند چیست. نمی دانند که این نهضت امام حسین(ع) آمده تا اینجا، تا این نهضت رادرست کرده، این تابع، این یک شعاعی است از آن نهضت؛ نمی دانند که گریه کردن برعزای امام حسین(ع)، زنده نگاه داشتن نهضت و زنده نگه داشتن همین معنا که یک جمعیت کمی درمقابل یک امپراتوری بزرگ ایستاد، دستوراین است ، دستورعمل امام حسین- سلام الله علیه- دستور است برای همه، کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا " *

 ----------------------------------------

 

* بیانات امام خمینی(ره) درجمع علمای غرب تهران،30/7/58، صحیفۀ نور، جلد18، ص 12.

 

 

ادامه مطلب ...